OPIEKUNKI:
Agnieszka Kowalska
Liliana Szołtun
Renata Kasprzak
POMOC:
Lidia Grycza
TEMAT: „Już w żłobku”
Zadania dydaktyczno- wychowawcze:
- Budowanie więzi emocjonalnej miedzy dzieckiem, a opiekunami poprzez
indywidualną zabawę. - Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.
- Stworzenie dzieciom przyjaznej atmosfery poprzez wsparcie emocjonalne
w trudnych dla dziecka chwilach. - Budowanie poczucia bezpieczeństwa, pewności siebie.
- Poznawanie rytmu dnia w żłobku.
PIOSENKA
„Lisek łakomczuszek”- Śpiewające brzdące
1. Idzie lisek do kurnika
Lisek łakomczuszek, lisek łakomczuszek
Na śniadanko zjadłby kurkę
Bo ma pusty brzuszek, bo ma pusty brzuszek
Ref: Oj, lisku, lisku
Wracaj już do lasu
Oj, lisku, lisku
Szkoda twego czasu
Oj, lisku, lisku
Kurki wciąż biegają
Oj, lisku, lisku
Sztuczki twoje znają
2. Lisek jest spryciarzem wielkim
Chodzi pomalutku, chodzi pomalutku
Może czasem do kurnika
Zajrzeć po cichutku, zajrzeć po cichutku
Ref: Oj, lisku, lisku
Wracaj już do lasu
Oj, lisku, lisku
Szkoda twego czasu
Oj, lisku, lisku
Kurki wciąż biegają
Oj, lisku, lisku
Sztuczki twoje znają
Ref: Oj, lisku, lisku
Wracaj już do lasu
Oj, lisku, lisku
Szkoda twego czasu
Oj, lisku, lisku
Kurki wciąż biegają
Oj, lisku, lisku
Sztuczki twoje znają
TEMATY:
1. „PRZYSZŁA JESIEŃ”
2. „OWOCE- SAMO ZDROWIE”
„WARZYWA- SAMO ZDROWIE”
Zadania dydaktyczno- wychowawcze:
– dzieci rozpoznają kasztan i jarzębinę
– dzieci zapoznają się z oznakami jesieni (barwy liści, deszcz, wiatr)
– dzieci rozpoznają owoce i warzywa, określają charakterystyczne ich cechy
– dzieci podczas jedzenia na wkładają nadmiernej ilości pokarmu do buzi, zwracają uwagę na dokładne gryzienie
– dzieci wiedzą, jakie znaczenie mają owoce i warzywa dla zdrowia człowieka
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają
Tematy:
1. „RUDY MIESZKANIEC LASU I PARKU”
2. „JESTEM POLAKIEM”
3. „JESIENNA POGODA”
Zadania dydaktyczno- wychowawcze:
– dzieci poznają tryb życia i zwyczaje wiewiórki
– dzieci doskonalą sprawność manualną
– dzieci uważnie słuchają utworów literackich
– dzieci poznają symbole narodowe, wiedzą, że mieszkają w Polsce i są Polakami
– dzieci biorą aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
– dzieci dostrzegają zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla późnej jesieni
Wiersz
WIEWIÓRKA
Czarne oczka, ruda kita,
to wiewiórka pospolita!
Zwinne łapki, ząbki małe,
Gryzą orzech doskonale.
Lubi biegać, skakać, fikać,
No i w dziupli szybko znikać.
Piosenka
„ZŁA POGODA”
Zła pogoda, kapie woda,
kapie z nieba, kap, kap, kap.
A w kaloszach do przedszkola
idą dzieci, chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap,
kap, kap kap,
idą dzieci,
chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap,
kap, kap kap,
idą dzieci,
chlap, chlap, chlap!
Tematy:
1. „SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM”
2. „ŚWIĘTA, ŚWIĘTA- CZAS OCZEKIWANIA”
3. „PRZYSZŁA ZIMA”
Zadania dydaktyczno- wychowawcze:
– pielęgnowanie zwyczajów mikołajkowych
– tworzenie radosnego nastroju w grupie podczas wizyty Mikołaja
– wprowadzenie dzieci w świąteczny nastrój
– wyzwalanie radości i zadowolenia
– kształtowanie podstawowej wiedzy na temat zimy – zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie pojawiające się wraz z jej nadejściem
– integrowanie społeczności przedszkolnej i żłobkowej podczas wspólnej zabawy
– uczestniczenie w zabawach z elementami improwizacji ruchowej do muzyki
– kształtowanie umiejętności rozwiązywania prostych zagadek
– rozwijanie kompetencji matematycznych
WIERSZ
PIOSENKA
Nasz Mikołaju
Nasz Mikołaju przybądź tu
Nasz Mikołaju usiądż już już już
Nasz Mikołaju dzieci grzeczne są
Nasz Mikołaju HO HO HO !!!
Nasz Mikołaj, nasz Mikołaj bardzo długą brodę ma
Nasz Mikołaj , nasz Mikołaj bardzo duży brzuszek ma
Nasz Mikołaj, nasz Mikołaj czerwoniutki cały jest
Nasz Mikołaj, nasz Mikołaj nosi czarne buty też
Nasz Mikołaju przybądź tu…
Nasz Mikołaj, nasz Mikołaj czerwoniutki worek ma
Nasz Mikołaj , nasz Mikołaj dzwoni dzwonkiem tralala
Nasz Mikołaj, nasz Mikołaj moc prezentów dziś nam da
Nasz Mikołaj, nasz Mikołaj czerwoniutki nanana
TEMATY:
1. ZIMO BAW SIĘ Z NAMI
2.DZIEŃ BABCI I DZIADKA
3.URODZINY KUBUSIA PUCHATKA
Zadania dydaktyczno- wychowawcze:
- wzbogacenie wiedzy na temat charakterystycznych cech zimy
- wdrażanie do uważnego słuchania
- rozwijanie sprawności manualnej
- wyrabianie nawyku bezpiecznej zabawy
- rozwijanie świadomości przestrzeni i ciała
- rozwijanie wyobraźni oraz twórczego myślenia
- kształtowanie uczucia przywiązania do członków rodziny
- wzmocnienie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem
Wiersz dla
BABCI I DZIADKA
Uwielbiam, gdy czytacie mi książeczki,
lub, gdy opowiadacie mi bajeczki.
Lubię, gdy na kolanach mnie sadzacie
i na każdą psotę zawsze się zgadzacie.
Lubię, gdy uśmiechacie się do mnie,
po prostu …
KOCHAM WAS OGROMNIE !!!
Tematy:
1. „Poznajemy kształty
2. „Walentynkowe ciekawostki”
3. „W bajkowej krainie”
4 . „Dzień naleśnika”
Cele dydaktyczno- wychowawcze:
– kształtowanie życzliwych postaw wobec innych, wpajanie nawyków grzecznościowych
– rozwijanie relacji pomiędzy pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji- doskonalenie nawyków wspólnej i zgodnej zabawy- angażowanie w zabawy zbiorowe
dalsze wdrażanie do porządkowania zabawek
– kontynuacja nauki samodzielności dzieci
– dzieci poznają figury geometryczne ( koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt ) i ich wygląd
– dzieci wiedzą, aby okazywać miłość najbliższym
– dzieci prawidłowo tworzą zbiory
– dzieci znają miejsca, w których można kupić zabawki
– dzieci dostrzegają różnicę między zabawkami
– wdrażanie dzieci do wykonywania prostych prac związanych ze sprzątaniem
TEMATY:
1. W marcu jak w garncu
2. W poszukiwaniu wiosny
3. Dzień Motyla
4. To już Wielkanoc
Zadania opiekuńczo – edukacyjne:
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
-
Kształtowanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego
- Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas powtarzania wzoru
- Kształtowanie świadomości obchodzenia świąt i związanych z nimi tradycji
PIOSENKA
Wiosno Hej !
Wiosno hej, wiosno hej!
Podlej grządki,
zrób porządki
i się z zimy śmiej
KWIECIEŃ
TEMATY:
1. Wiosna z nami
2. Dbamy o nasze środowisko
3. Dzień kanapki
Zadania opiekuńczo – edukacyjne:
- obserwowanie przyrody podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu, oraz zmian zachodzących w zjawiskach atmosferycznych
- pobudzanie zainteresowań przyrodniczych, uwrażliwienie na jej piękno
- poznawanie idei segregacji śmieci i jej znaczenie dla środowiska
- modelowanie pozytywnych zachowań podczas wspólnych zabaw