OPIEKUNKI:

Agnieszka Kowalska

Liliana Szołtun

Renata Kasprzak

POMOC:

Lidia Grycza

 

 

 

 

TEMAT: „Już w żłobku”

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

  • Budowanie więzi emocjonalnej miedzy dzieckiem, a opiekunami poprzez
    indywidualną zabawę.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.
  •  Stworzenie dzieciom przyjaznej atmosfery poprzez wsparcie emocjonalne
    w trudnych dla dziecka chwilach.
  • Budowanie poczucia bezpieczeństwa, pewności siebie.
  • Poznawanie rytmu dnia w żłobku.

 

PIOSENKA

„Lisek łakomczuszek”- Śpiewające brzdące

1. Idzie lisek do kurnika
Lisek łakomczuszek, lisek łakomczuszek
Na śniadanko zjadłby kurkę
Bo ma pusty brzuszek, bo ma pusty brzuszek

Ref: Oj, lisku, lisku
Wracaj już do lasu
Oj, lisku, lisku
Szkoda twego czasu
Oj, lisku, lisku
Kurki wciąż biegają
Oj, lisku, lisku
Sztuczki twoje znają

2. Lisek jest spryciarzem wielkim
Chodzi pomalutku, chodzi pomalutku
Może czasem do kurnika
Zajrzeć po cichutku, zajrzeć po cichutku

Ref: Oj, lisku, lisku
Wracaj już do lasu
Oj, lisku, lisku
Szkoda twego czasu
Oj, lisku, lisku
Kurki wciąż biegają
Oj, lisku, lisku
Sztuczki twoje znają

Ref: Oj, lisku, lisku
Wracaj już do lasu
Oj, lisku, lisku
Szkoda twego czasu
Oj, lisku, lisku
Kurki wciąż biegają
Oj, lisku, lisku
Sztuczki twoje znają

 

 

 

TEMATY:

1. „PRZYSZŁA JESIEŃ”
2. „OWOCE- SAMO ZDROWIE”
„WARZYWA- SAMO ZDROWIE”

 

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

– dzieci rozpoznają kasztan i jarzębinę
– dzieci zapoznają się z oznakami jesieni (barwy liści, deszcz, wiatr)
– dzieci rozpoznają owoce i warzywa, określają charakterystyczne ich cechy
– dzieci podczas jedzenia na wkładają nadmiernej ilości pokarmu do buzi, zwracają uwagę na dokładne gryzienie
– dzieci wiedzą, jakie znaczenie mają owoce i warzywa dla zdrowia człowieka

 


PIOSENKA
„KOLOROWE LISTKI”

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają

 

Tematy:

1. „RUDY MIESZKANIEC LASU I PARKU”

2. „JESTEM POLAKIEM”

3. „JESIENNA POGODA”

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

dzieci poznają tryb życia i zwyczaje wiewiórki

– dzieci doskonalą sprawność manualną

dzieci uważnie słuchają utworów literackich

– dzieci poznają symbole narodowe, wiedzą, że mieszkają w Polsce i są Polakami

– dzieci biorą aktywny udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

– dzieci dostrzegają zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla późnej jesieni

Wiersz

WIEWIÓRKA

Czarne oczka, ruda kita,
to wiewiórka pospolita!
Zwinne łapki, ząbki małe,
Gryzą orzech doskonale.
Lubi biegać, skakać, fikać,
No i w dziupli szybko znikać.

 

Piosenka

„ZŁA POGODA”

Zła pogoda, kapie woda,
kapie z nieba, kap, kap, kap.
A w kaloszach do przedszkola
idą dzieci, chlap, chlap, chlap!

Kap, kap, kap,
kap, kap kap,
idą dzieci,
chlap, chlap, chlap!
Kap, kap, kap,
kap, kap kap,
idą dzieci,
chlap, chlap, chlap!

 

Tematy:

1. „SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM

2. „ŚWIĘTA, ŚWIĘTA- CZAS OCZEKIWANIA”

3. „PRZYSZŁA ZIMA”

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

– pielęgnowanie zwyczajów mikołajkowych

– tworzenie radosnego nastroju w grupie podczas wizyty Mikołaja

– wprowadzenie dzieci w świąteczny nastrój

– wyzwalanie radości i zadowolenia

kształtowanie podstawowej wiedzy na temat zimy – zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie pojawiające się wraz z jej nadejściem

– integrowanie społeczności przedszkolnej i żłobkowej podczas wspólnej zabawy

– uczestniczenie w zabawach z elementami improwizacji ruchowej do muzyki

– kształtowanie umiejętności rozwiązywania prostych zagadek

– rozwijanie kompetencji matematycznych

WIERSZ


PIOSENKA

Nasz Mikołaju

Nasz Mikołaju przybądź tu

Nasz Mikołaju usiądż już już już

Nasz Mikołaju dzieci grzeczne są

Nasz Mikołaju HO HO HO !!!

Nasz Mikołaj, nasz Mikołaj bardzo długą brodę ma
Nasz Mikołaj , nasz Mikołaj bardzo duży brzuszek ma
Nasz Mikołaj, nasz Mikołaj czerwoniutki cały jest
Nasz Mikołaj, nasz Mikołaj nosi czarne buty też

Nasz Mikołaju przybądź tu…

Nasz Mikołaj, nasz Mikołaj czerwoniutki worek ma
Nasz Mikołaj , nasz Mikołaj dzwoni dzwonkiem tralala
Nasz Mikołaj, nasz Mikołaj moc prezentów dziś nam da
Nasz Mikołaj, nasz Mikołaj czerwoniutki nanana

TEMATY:

1. ZIMO BAW SIĘ Z NAMI

2.DZIEŃ BABCI I DZIADKA

3.URODZINY KUBUSIA PUCHATKA

 

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

  • wzbogacenie wiedzy na temat charakterystycznych cech zimy
  • wdrażanie do uważnego słuchania
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • wyrabianie nawyku bezpiecznej zabawy
  • rozwijanie świadomości przestrzeni i ciała
  • rozwijanie wyobraźni oraz twórczego myślenia
  • kształtowanie uczucia przywiązania do członków rodziny
  • wzmocnienie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem

 

Wiersz dla
BABCI I DZIADKA

Uwielbiam, gdy czytacie mi książeczki,
lub, gdy opowiadacie mi bajeczki.
Lubię, gdy na kolanach mnie sadzacie
i na każdą psotę zawsze się zgadzacie.
Lubię, gdy uśmiechacie się do mnie,
po prostu …
KOCHAM WAS OGROMNIE !!!

 

 

 

Tematy:

 1. „Poznajemy kształty

2. „Walentynkowe ciekawostki”

3. „W bajkowej krainie”

4 . „Dzień naleśnika”

Cele dydaktyczno- wychowawcze:

– kształtowanie życzliwych postaw wobec innych, wpajanie nawyków grzecznościowych

– rozwijanie relacji pomiędzy pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji- doskonalenie nawyków wspólnej i zgodnej zabawy- angażowanie w zabawy zbiorowe

dalsze wdrażanie do porządkowania zabawek

– kontynuacja nauki samodzielności dzieci

– dzieci poznają figury geometryczne ( koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt ) i ich wygląd

– dzieci wiedzą, aby okazywać miłość najbliższym

– dzieci prawidłowo tworzą zbiory

– dzieci znają miejsca, w których można kupić zabawki

– dzieci dostrzegają różnicę między zabawkami

– wdrażanie dzieci do wykonywania prostych prac związanych ze sprzątaniem

TEMATY:

1. W marcu jak w garncu

2. W poszukiwaniu wiosny

       3. Dzień Motyla  

         4. To już Wielkanoc

Zadania opiekuńczo – edukacyjne:

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
  • Kształtowanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego

  • Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas powtarzania wzoru
  • Kształtowanie świadomości obchodzenia świąt i związanych z nimi tradycji
  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi

PIOSENKA

 

Wiosno Hej !

Wiosno hej, wiosno hej!

Podlej grządki,

zrób porządki

i się z zimy śmiej

 

 

 

KWIECIEŃ

TEMATY:

1. Wiosna z nami

2. Dbamy o nasze środowisko

3. Dzień kanapki

Zadania opiekuńczo – edukacyjne:

  • obserwowanie przyrody podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu, oraz zmian zachodzących w zjawiskach atmosferycznych
  • pobudzanie zainteresowań przyrodniczych, uwrażliwienie na jej piękno
  • poznawanie idei segregacji śmieci i jej znaczenie dla środowiska
  • modelowanie pozytywnych zachowań podczas wspólnych zabaw
Menu